5 tipov pre starostlivosť o vlasy v zime

Datum: 23.12.2021

Po lete aj počas leta je veľmi dôležité vlas pravidelne podstrihnúť aspoň 1 centimeter z dĺžky, pretože v tomto období majú vlasy tendenciu sa viac lámať a vysušiť. 

5 tipov pre starostlivosť o vlasy v zime

Na jeseň je normálne, že vlasy vypadávajú. V zime sa vlas regeneruje a dáva do poriadku. Zima pravdepodobne menej škodí vlasu ako leto.

V zimných mesiacoch sú však naše vlasy vystavené chladu, vetru a prekúrenému prostrediu. Vlasy sú potom suché a chýba im lesk.

Tu je 5 tipov, ako sa v zime správne starať o naše vlasy.

  1. Noste čiapku

Veľmi dobrá ochrana, pomôcka či módny kúsok sú čiapky alebo klobúky. V zime je totiž zima aj vlasom. Čiapka chráni pokožku hlavy i vlasy proti mrazu a vetru. V prípade dlhodobého nosenia je však potrebné dbať o čistotu pokožky hlavy aj samotnej pokrývky.

  1. Hydratujte čo najviac

V zime zvoľte šetrnejšiu starostlivosť, ktorá vlasy nezaťažuje. Dajte prednosť šampónom pre suché vlasy. Môžete skúsiť aj detské a prírodné šampóny. Šampónom na mastné vlasy sa radšej vyhnite, aby ste ich zbytočne nezbavovali potrebného mazu.

  1. Vyživte vlasy ošetrujúcimi kúrami

Hydratačné vlasové masky, oleje a séra vlasy hĺbkovo vyživujú. Uhladzujú povrch vlasu, zatvárajú ho a obmedzujú štiepenie končekov. Chránia pred statickou elektrinou. Pár kvapiek obľúbeného oleja môžete pridať aj do šampónu, kondicionéru alebo masky. Masku aplikujte aspoň 1 - 2 x týždne pre regeneračné účinky.

  1. Vyhnite sa fénovaniu a žehleniu

Fénovanie a žehlenie vlasov zbavuje vlasy prirodzenej vlhkosti. Pokiaľ je to možné, nechajte vlasy prirodzene vyschnúť. Ak už musíte vlasy vyfénovať, tak použite radšej teplý, nie horúci vzduch. Aj keď je takéto fénovanie časovo náročnejšie, je rozhodne menej škodlivé. Netreba zabúdať ani na to, že vlasy by sa nemali česať vlhké, pretože vtedy sa najľahšie lámu. Suché vlasy je najlepšie rozčesávať postupne, odspodu.

  1. Jedzte pestrú stravu a vitamínové doplnky

V neposlednom rade treba povedať, že zdravie vlasov v zimných mesiacoch sa dá zlepšiť aj vitamínmi a minerálmi v potrave. Vitamíny a minerály človeku počas zimy obyčajne vo všeobecnosti chýbajú a treba ich dopĺňať. Ovocie a zelenina by preto rozhodne nemali v zimnom jedálničku chýbať. Nepomôžu len vlasom, ale aj pokožke a celkovému stavu tela.

Pri výbere preparátov na podporu rastu vlasov by sme mali hľadieť predovšetkým na použité bylinky a aktívne účinné látky. Odporučiť môžeme najmä prípravky so žihľavou dvojdomou, prasličkou roľnou, pivovarskými kvasnicami, vitamíny A, C a E, kyselinou listovou a hyalurónovou, biotínom, zinkom a selénom.

Zimné obdobie jednoznačne netreba podceňovať. Skúste dodržiavať aspoň niektorú zo spomenutých rád, aby ste sa mohli tešiť zdravým vlasom počas celého roka.

 

 

 

 

 

 

Čítané: 61 x